İçerik Yazarlığı Nedir?

 
Son dönemde adını sıkça duyduğumuz, internetin nimetlerinden birisi olarak görülen içerik yazarlığı, aslında çok ciddi bir iştir. Fakat internet nedeniyle bir türlü gerektiği ciddiyeti görememiş olan bu meslek, bugünlerde çok fazla kişinin yapmaya çalıştığı bir meslek haline gelmiştir.

Dijital çağın mesleği olarak bakılan içerik yazarlığı, web sitelerine başta olmak üzere reklamcılık alanında üretim yapan yazarlara verilen isimdir. İçerik üretimi ve yönetimi konusunda ciddi çalışmalar yürüten bu yazarlar, internet çağından önce genellikle reklam ajanslarında görev alırlar, ürettikleri reklamlara metin yazarlığı konusunda destek verirlerdi.

Dil bilgisi hakimiyetinin yanında hayal gücü ve araştırma yeteneğini de isteyen bu meslek, doğru bir şekilde yapılmadığında istenmeyen sonuçlara da yol açabilmektedir. Özellikle özgün olmayan içerikler yüzünden birçok site arama motorlarından kaldırılmaktadır.

İçerik Yazarı Tam Olarak Ne İş Yapar?

Günümüzde online mecralarda blog, haber üretimi, bilgi yazıları, sosyal medya vb. alanlarda yazı kaleme alan içerik yazarları, bu metinler ile sitelerin trafik sayısını artırmayı ve doğru hedef kitleyi kazandırmayı amaçlar.

Eskiden belirli bir alanı olan içerik yazarlığı, bugün sınırlarını daha da genişletti. Teknolojinin gelişmesi ve sosyal medyanın hayatımızın merkezine yerleşmesi ile birlikte içerik yazarları bu alana da yönelmeye başlamışlardır. Dolayısıyla gün geçtikçe alanı genişleyen ve kapsayıcılığı fazlalaşan bir alan olmaya devam ediyor.

SEO ve İçerik Yazarlığı

SEO hepimizin bildiği üzere arama motoru optimizasyonudur. Arama motorları (özellikle Google), anahtar kelimeler üzerinden istediğiniz sonucu önünüze getiren bir yapı ile çalışır. Bu bağlamda günümüzde içerik yazarlığı yapan kişiler SEO konusunda da kendilerini yetiştirmeye başladılar. Anahtar kelimelerin doğru orantıda ve yoğunlukta kullanılması ile Google gibi mecralarda ilk sayfalarda çıkma şansını son derece yüksek. Ancak her sene değişen koşullara ayak uydurma ve zorlaşan kuralları uygulayabilmek için sürekli olarak değişmek ve dönüşmek zorundasınız.

SEO konusunda anahtar kelime kadar önemli bir diğer husus ise, özgünlüktür. İçerik yazarlığının temel kurallarından olan özgünlük, hem etik açıdan hem de kurallar nedeniyle gereklidir. Bir noktadan SEO hizmeti alıyorsanız özgün olup olmadığını mutlaka kontrol edin.

İçerik Yazarlığının Günümüzdeki Sorunları Nelerdir?

Girişte de bahsettiğim üzere, günümüzde bu iş yapılacak en kolay iş olarak görüldüğü için; hedef kitle nedir? Nasıl kazanılır? İçerikte nelerden bahsedilmelidir? Gibi konularda kendisini geliştirmemiş ve geliştirmeye de niyeti olmayan kişiler tarafından meslek suiistimal edilmeye başlanmıştır.

İyi bir içerik yazarı blog yazısı yazsa dahi markayı ve yazıyı okuyacak kitleyi bilgilendirici ve ele geçirici yazılar yazmalıdır. Bu noktada alıcıların da içerik yazarlığı konusunda bilgisi olmalıdır. İnternet dünyasında birçok noktada (özellikle forumlarda) içerik yazarlığı yaptığını iddia eden ve bunu oldukça düşük fiyatlara yapan kişiler bulunuyor.

Yine forumlarda SEO konusunda yardımcı olduğunu, sitenin değerlerinin bir anda düşeceğini ve Google birinci sayfada yer alacağını söyleyen birçok içerik üreticisi bulunmaktadır. Ancak arama motoru optimizasyonu uzun soluklu bir iştir. Kısa sürede Google gibi bir devde ilk sayfaya çıkartılmak sizin ancak gözünüzü boyar. Birinci sayfaya çıkan siteniz bir süre sonra yeniden düşüşe geçer ve başladığınız noktaya geri dönersiniz. Ancak bu iyi ihtimal, kötüsü ise tamamen arama motorundan çıkartılmaktır.

İçerik yazarlığı dışarıdan basit görünse de aslında zorlu ve sürekli öğrenmeye dayalı bir meslektir. Bu işi yapacaksanız ciddi olarak ele almalı ve yalnızca buna yoğunlaşmalısınız.

 

Yorumlar

Popüler Yayınlar