İçerik Yazarlığı Nedir?
Son dönemde adını sıkça
duyduğumuz, internetin nimetlerinden birisi olarak görülen içerik yazarlığı, aslında çok ciddi bir iştir. Fakat internet
nedeniyle bir türlü gerektiği ciddiyeti görememiş olan bu meslek, bugünlerde
çok fazla kişinin yapmaya çalıştığı bir meslek haline gelmiştir.
Dijital çağın mesleği olarak
bakılan içerik yazarlığı, web
sitelerine başta olmak üzere reklamcılık alanında üretim yapan yazarlara
verilen isimdir. İçerik üretimi ve
yönetimi konusunda ciddi çalışmalar yürüten bu yazarlar, internet çağından
önce genellikle reklam ajanslarında görev alırlar, ürettikleri reklamlara metin yazarlığı konusunda destek verirlerdi.
Dil bilgisi hakimiyetinin yanında
hayal gücü ve araştırma yeteneğini de isteyen bu meslek, doğru bir şekilde
yapılmadığında istenmeyen sonuçlara da yol açabilmektedir. Özellikle özgün
olmayan içerikler yüzünden birçok site arama motorlarından kaldırılmaktadır.
İçerik Yazarı Tam Olarak Ne İş Yapar?
Günümüzde online mecralarda blog,
haber üretimi, bilgi yazıları, sosyal medya vb. alanlarda yazı kaleme alan içerik yazarları, bu metinler ile
sitelerin trafik sayısını artırmayı ve doğru hedef kitleyi kazandırmayı
amaçlar.
Eskiden belirli bir alanı olan içerik yazarlığı, bugün sınırlarını
daha da genişletti. Teknolojinin gelişmesi ve sosyal medyanın hayatımızın
merkezine yerleşmesi ile birlikte içerik
yazarları bu alana da yönelmeye başlamışlardır. Dolayısıyla gün geçtikçe
alanı genişleyen ve kapsayıcılığı fazlalaşan bir alan olmaya devam ediyor.
SEO ve İçerik Yazarlığı
SEO hepimizin bildiği üzere arama
motoru optimizasyonudur. Arama motorları (özellikle Google), anahtar kelimeler
üzerinden istediğiniz sonucu önünüze getiren bir yapı ile çalışır. Bu bağlamda
günümüzde içerik yazarlığı yapan
kişiler SEO konusunda da kendilerini yetiştirmeye başladılar. Anahtar
kelimelerin doğru orantıda ve yoğunlukta kullanılması ile Google gibi
mecralarda ilk sayfalarda çıkma şansını son derece yüksek. Ancak her sene
değişen koşullara ayak uydurma ve zorlaşan kuralları uygulayabilmek için
sürekli olarak değişmek ve dönüşmek zorundasınız.
SEO konusunda anahtar kelime kadar
önemli bir diğer husus ise, özgünlüktür. İçerik yazarlığının temel
kurallarından olan özgünlük, hem etik açıdan hem de kurallar nedeniyle
gereklidir. Bir noktadan SEO hizmeti alıyorsanız özgün olup olmadığını mutlaka
kontrol edin.
İçerik Yazarlığının Günümüzdeki Sorunları Nelerdir?
Girişte de bahsettiğim üzere,
günümüzde bu iş yapılacak en kolay iş olarak görüldüğü için; hedef kitle nedir?
Nasıl kazanılır? İçerikte nelerden bahsedilmelidir? Gibi konularda kendisini
geliştirmemiş ve geliştirmeye de niyeti olmayan kişiler tarafından meslek suiistimal
edilmeye başlanmıştır.
İyi bir içerik yazarı blog yazısı yazsa dahi markayı ve yazıyı okuyacak
kitleyi bilgilendirici ve ele geçirici yazılar yazmalıdır. Bu noktada
alıcıların da içerik yazarlığı
konusunda bilgisi olmalıdır. İnternet dünyasında birçok noktada (özellikle
forumlarda) içerik yazarlığı
yaptığını iddia eden ve bunu oldukça düşük fiyatlara yapan kişiler bulunuyor.
Yine forumlarda SEO konusunda
yardımcı olduğunu, sitenin değerlerinin bir anda düşeceğini ve Google birinci
sayfada yer alacağını söyleyen birçok içerik üreticisi bulunmaktadır. Ancak
arama motoru optimizasyonu uzun soluklu bir iştir. Kısa sürede Google gibi bir
devde ilk sayfaya çıkartılmak sizin ancak gözünüzü boyar. Birinci sayfaya çıkan
siteniz bir süre sonra yeniden düşüşe geçer ve başladığınız noktaya geri
dönersiniz. Ancak bu iyi ihtimal, kötüsü ise tamamen arama motorundan
çıkartılmaktır.
İçerik yazarlığı dışarıdan basit görünse de aslında zorlu ve
sürekli öğrenmeye dayalı bir meslektir. Bu işi yapacaksanız ciddi olarak ele
almalı ve yalnızca buna yoğunlaşmalısınız.
Yorumlar
Yorum Gönder